Instructive Guidelines for Developing Online EFL Courses

  • مصطفى مدور

Résumé

Abstract:
Designing an online course is a
two-façade project; it requires technical
and pedagogical considerations to make
the instruction comprehensive and
applicable. Combining technology and
pedagogy creates a fresh and innovative
learning experience; however, a mere
combination of the two without
considering what an online course needs
to integrate as components ends up in a
disappointing fiasco. This paper draws
course designers’ attention to the
principles of planning, designing,
managing and assessing an online course.
It concludes that going online in teaching
is initially a promising decision as it
meets the expectations of the new
generation of learners. Yet, this decision
could not be promising as it initially
suggested if the teacher does not consider
such components as compelling content,
manageable layout, applicable platform,
and diverse course loggers.


الملخص


            يعتبر تصميم درس على الخط مشروعا ذا واجهتين: واجهة تقنية وأخرى بيداغوجية وذلك لضمان عملية تعليمية شاملة و قابلا للتطبيق. إن هذا الدمج يجعل من تعليم اللغة الانجليزية تجربة مبتكرة و جديدة ولكن مجرد نقل التعليم من إطاره التقليدي إلى إطار افتراضي بدون اعتبار المقومات اللازمة لذلك حتما ينتهي بفشل مخيب. لذلك فهذا المقال يسلط الضوء على الأسس اللازمة لتخطيط وتصميم درس على الخط بالإضافة إلى طرق تسييره و تقييمه. توصل هذا المقال إلى أن الاتجاه نحو الدروس على الخط يعتبر في بادئ الأمر قرارا واعدا لأنه يتماشى مع توقعات جيل التكنولوجيا ولكنه يجب أن يدعم بمعرفة شاملة حول عناصر الدرس على الخط و خاصة المحتوى اللغوي المناسب, البنية  و الأرضية الالكترونية الملائمة لطبيعة الدرس بالإضافة إلى اعتبار أساليب المتعلمين المتباينة .


 

Publiée
2018-03-05
Comment citer
مدور, مصطفى. Instructive Guidelines for Developing Online EFL Courses. Revues faculté des lettres et des langues, [S.l.], v. 1, n. 21, mars 2018. ISSN 1112-6434. Disponible à l'adresse : >http://revues.univ-biskra.dz/index.php/fll/article/view/3411>. Date de consultation : 18 juin 2018