الإشهار التضليلي كوسيلة لخرق نزاهة الممارسات التجارية في التشريع الجزائري
Résumé
يعالج المقال موضوع الاشهار التضليلي كوسيلة لخرق نزاهة الممارسات التجارية في التشريع الجزائري ، و ذلك في ضوء القانون 04-02 المتعلق بقواعد الممارسات التجارية ، و التشريعات المكملة له ، حيث ستتمحور الدراسة حول استجلاء الجوانب المفاهيمية و المعالجة التشريعية للموضوع تاريخيا في الجزائر ، دون اغفال الصور التي يمكن ان تظهر عليها ممارسة الاشهار التضليلي و ابراز اثارها على نزاهة الممارسات التجارية ، ورصد ما يثار في هذا الصدد من اشكالات . و في سبيل ذلك قسمنا الدراسة الى : الاطار المفاهيمي للاشهار التضليلي و صور الاشهار التضليلي
Abstract:
The article addresses the delusional publicity as a way to breach the integrity of business practices in Algerian legislation, according the law 04-02 of commercial practices rules and supplementary legislation. Where the study focus on elucidate the conceptual and legislative treatment of the subject in Algeria , Without forgetting its types and highlight its effects on the fairness of commercial practices. Finally monitoring its problematic in practice. We are divided this study : first The conceptual framework of the delusional publicity, second types and effects of delusional publicity.