دور العلاقات العامة في تكوين الصورة الذهنية للمؤسسات الرياضية في ظل الرهانات الحديث

  • عبد الحليم بلوني جامعة بسكرة

Résumé

أصبحت الرياضة اليوم الظاهرة الاجتماعية الأكثر انتشارا بين الشعوب وبين كافة أوساط المجتمعات ومختلف فئاته، فالرياضة نشاط ولد مع الإنسان منذ القديم وتطور معه إلى أن وصل إلى ما هو عليه اليوم، وهي نظام اجتماعي استمد قوته من الفطرة الإنسانية، فقد مارس الإنسان الرياضة وحرص على تطويرها بدافع الحاجة وذلك لطبيعة الحياة التقليدية التي تفرض ذلك، حيث كانت أنشطة الحياة اليومية تعتمد اعتمادا كبيرا في غالبها النشاط البدني والرياضي. ومن الواضح أن عالم الرياضة اليوم شهد تطورا كبيرا في جميع المجالات، واتسع إلى أبعد الحدود نظرا لعوامل عديدة ساعدت في ذلك، ولا شك أن خلف نجاح أي نشاط من مختلف النشاطات الرياضية والمنافسات وتنظيم التظاهرات في مختلف أنحاء العالم إدارة جيدة تتبع الأساليب العلمية الحديثة في التسيير، كما يلعب الإعلام الرياضي الذي يمارسه مختصون في الإدارة الرياضية دورا كبيرا في التأثير على الجماهير إيجابيا لكسب تأييده وثقته، وهذا ما يقوم به جهاز العلاقات العامة لكل إدارة.


Abstract.


Sports have become today's social phenomenon is most prevalent among people and among all among the communities and various denominations, Sport Activity born with human since the old and the evolution of him until it reached what it is today, which is a social system that derives its strength from the humanitarian instinct, the March of human sport and keen to develop driven by the need, to the nature of the traditional life that imposes it, where the activities of daily living is heavily dependent mostly in physical and sports activities.It is clear that the world of sports today witnessed a great development in all areas, and expanded beyond the borders because of many factors that helped in that, no doubt that behind the success of any activity of the various sporting activities and competitions and organizing demonstrations in various parts of the world well-managed trace of modern scientific methods in management , also plays sports media practiced by specialists in sports management major role in influencing the masses to gain positive support and confidence, and this is what he is doing public relations device for each department.

Publiée
2019-03-05
Comment citer
بلوني, عبد الحليم. دور العلاقات العامة في تكوين الصورة الذهنية للمؤسسات الرياضية في ظل الرهانات الحديث. Tamayoz, [S.l.], n. 02, p. 151-165, mars 2019. ISSN 2543-3520. Disponible à l'adresse : >https://revues.univ-biskra.dz/index.php/tamayoz/article/view/4289>. Date de consultation : 22 déc. 2024